Home   Nieuws   Actueel   Klanten   Narrowcasting   VideoProducties   Webcasting   Verhuur   Minicaster   Links   Info   Contact   
Impulsaankopen door Narrowcasting

Door het succes van Vision-Net zijn al heel wat huis-aan-huis-folders, posters en advertenties in de ban gedaan. Het bedrijf van Ivo Rasenberg uit Breda biedt namelijk de mogelijkheid om een eigen tv-kanaal in uw bedrijf te exploiteren. Vision-Net levert en beheert de content voor commerciële en bedrijfs-presentaties voor LCD- en plasmaschermen in winkels, bedrijven en onder andere voetbalstadions, zoals ook in het Rosada stadion te Roosendaal.

Het door middel van audiovisuele displays benaderen van een of meer specifieke doelgroepen wordt narrowcasting genoemd. ,,De bedoeling is dat de content zoveel mogelijk op maat is gesneden voor de ontvanger,’’ vertelt Ivo Rasenberg vanuit zijn bedrijfspand in Breda. ,,We zijn hiermee in 1997 bij McDonald’s begonnen. De hamburgerketen wilde hiermee het personeel informeren. Nu leveren we ook bij veel andere partijen de content, zoals onder meer bij Jan van Sundert in Etten-Leur, Van Bommel schoenen, Het winkelcentrum in Etten-Leur en de Hyundai dealer Van Riel in Breda. Maar ook bij RBC Roosendaal. In het stadion verschijnt op de LCD schermen in de hal, maar ook in de Bert Viel Lounge het nieuws dat de club graag kwijt wil aan sponsoren, maar ook reclameboodschappen van adverteerders.’’ Ook u, als RBC sponsor kan uw commercial uitzenden tijdens de RBC thuiswedstrijden!

Narrowcasting is vooral een succes in winkels, omdat veel mensen impulsaankopen doen. ,,Uiteraard is het percentage per branche verschillend. Maar uit onderzoek is gebleken dat in een drogisterij 55% van de consument pas in de winkel beslist wat hij of zij koopt. Dat zijn dus echte impulsaankopen, die je kunt beïnvloeden door narrowcasting. In een supermarkt is dit zelfs 70% en in andere branches ligt het percentage nog hoger. Het voordeel van narrowcasting is dat je de informatie makkelijk en snel kunt vernieuwen. Bij kledingwinkels worden meerdere keren per jaar een presentatie aanpassen aan het seizoen.’’

De kosten zijn volgens Ivo Rasenberg goed te overzien. ,,Er is een ADSL-verbinding nodig en wij leveren de rest. Van de LCD-schermen, hard- en software tot aan de content. Dat kan een stilstaand beeld zijn, maar ook een filmpje in broadcast-kwaliteit. Wij hebben de mensen die dit op een professionele manier kunnen produceren. We doen dit werk inmiddels meer dan elf jaar en werken nu met zeven personen, waarmee we bij de serieuze partijen in dit vakgebied behoren.”

Ivo Rasenberg ziet een glorieuze toekomst voor zijn bedrijf. ,,De mogelijkheden van narrowcasting zullen alleen maar toenemen. ,,De kosten zijn laag en de mogelijkheden zullen door de ontwikkeling van de software alleen maar verder toenemen. Naast de commerciële boodschappen is het ook mogelijk om onder andere actueel nieuws te brengen. Het is dus in elke winkel een welkome informatiebron. Ik verwacht zeker dat wij in de kledingbranche nog sterk kunnen groeien, maar bijvoorbeeld ook bij hotels in het buitenland. Tevens is ook redelijk eenvoudig om de informatie in meerdere talen weer te geven.”

Voor meer informatie verwijzen wij graag naar onze website: www.vision-net.nl, of neem geheel vrijblijvend contact met ons op: 076-5420032, e-mail: ivo@vision-net.nl.
 
Dit artikel werd geplaatst in het RBC Magazine 2009.


« Terug
Vision-Net - Postbus 113 - 4840 AC Prinsenbeek - T: +31.76-5420032 - E:info@vision-net.nl